Read Fiabe by Hans Christian Andersen Free Online


Ebook Fiabe by Hans Christian Andersen read! Book Title: Fiabe
City - Country: No data
Loaded: 2464 times
Reader ratings: 3.1
The author of the book: Hans Christian Andersen
Edition: Einaudi
Date of issue: 2005
ISBN: 8806179152
ISBN 13: 9788806179151
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 29.95 MB

Read full description of the books:



Le fiabe di Andersen sono tante e spaziano dal buffo al commovente, ma tutte hanno in comune una vena di poesia che affascina grandi e piccini: sin dalle prime righe sembra di entrare in un mondo incantato, ed è questo che si richiede ad una fiaba in fondo.
Naturalmente in una produzione così sconfinata è ovvio che ce ne siano di meno riuscite: alcune sono dei semplici divertissement, altre sono un po' troppo paternalistiche, ma anche nelle più banali c'è quel tocco magico che è l'impronta inconfondibile dell'autore. Certe poi sono dei piccoli capolavori: penso alla straziante "La bambina dei fiammiferi" o all'elaborata "La regina delle nevi"(quasi un romanzo in miniatura), ma soprattutto penso a "La sirenetta", struggente e di grande atmosfera.
Attenzione però a non accostarsi ad Andersen pensandolo "facile" e giocoso: nelle sue fiabe il lieto fine non è mai scontato, i protagonisti soffrono e non è detto che siano ricompensati e non ha remore nel mostrare anche gli aspetti più crudi della vita: questo perchè ci sono vari livelli di lettura, non sono pensate per un pubblico esclusivamente di bambini.
Leggere Andersen è sempre un'esperienza memorabile, e nonostante la morale un po' anacronistica e decisamente troppo religiosa per i miei gusti le sue opere riescono sempre a farmi sognare.


Download Fiabe PDF Fiabe PDF
Download Fiabe ERUB Fiabe PDF
Download Fiabe DOC Fiabe PDF
Download Fiabe TXT Fiabe PDF



Read information about the author

Ebook Fiabe read Online! Hans Christian Andersen (often referred to in Scandinavia as H. C. Andersen; April 2, 1805 – August 4, 1875) was a Danish author and poet. Although a prolific writer of plays, travelogues, novels, and poems, Andersen is best remembered for his fairy tales. Andersen's popularity is not limited to children; his stories—called eventyr, or "fairy-tales"—express themes that transcend age and nationality.

Andersen's fairy tales, which have been translated into more than 125 languages, have become culturally embedded in the West's collective consciousness, readily accessible to children, but presenting lessons of virtue and resilience in the face of adversity for mature readers as well. Some of his most famous fairy tales include "The Little Mermaid", "The Ugly Duckling", "The Nightingale", "The Emperor's New Clothes" and many more. His stories have inspired plays, ballets, and both live-action and animated films.


Reviews of the Fiabe


FINLEY

How many times did I read ...-not boring! )))

HENRY

It was a surprisingly interesting book. Very highly recommended.

ALICE

Useful book, lots of information

ZACHARY

Why do I need to specify a phone number?

ELLA

I never liked the book.




Add a comment




Download EBOOK Fiabe by Hans Christian Andersen Online free

PDF: fiabe.pdf Fiabe PDF
ERUB: fiabe.epub Fiabe ERUB
DOC: fiabe.doc Fiabe DOC
TXT: fiabe.txt Fiabe TXT